Ik slaap slecht

  • Berichtcategorie:Voor jezelf
  • Leestijd:2 minuten gelezen

Slechte slaap kan vervelende gevolgen hebben voor je dagelijks functioneren en gezondheid. Hier zijn een paar tips die je kunt proberen om beter te slapen:

  • Zorg voor een comfortabele slaapomgeving. Ik val zelf bijvoorbeeld heerlijk in slaap met een rustig muziekje op de achtergrond. Of kletsende mensen. Ik weet dat anderen houden van een donkere, uiterst stille kamer. Zie het als een avontuur.
  • Probeer een vast slaapschema aan te houden, ook in het weekend. Supersaai, maar helpt wel!
  • Probeer een ontspanningsroutine te ontwikkelen voor het slapen gaan, zoals lezen, mediteren of neem de dag door met je geliefde. Heel gezellig en leuk! Delen is helen en gedeelde smart is halve smart. 
  • Nog steeds een waker? Overweeg een carriereswitch en ga nachtdiensten draaien. (ok dit was een geintje)

Houden je slaapproblemen aan, dan kan een gesprek met een slaapdeskundige of een therapeut helpen. 

 

 

Foto door Andrea Piacquadio

Maurits van Urk

Maurits van Urk

Ik ben Maurits. Naast Liesbeth ben ik de eigenaar van Blended Family. Over het ontstaan van ons bedrijf en onze visie kan je elders op deze site meer lezen. Mijn bijdrage aan de praktijk is naast alle producten die we aanbieden, het ondernemende deel. Ik houd er van om mensen en zaken in proces en beweging te te krijgen. Dat past goed bij het wat creatieve, licht ongeduldige karakter wat ik heb. Mensen ervaren mij als een warm, direct en betrokken mens en therapeut. Ik doe vrijwel alles met overgave. Ik houd van mensen die – net als ik – veel meemaken of meegemaakt hebben en daar mee leren te dealen of verdragen. Ik heb dan ook expertise en een voorliefde voor complexiteit: in samenwerking, in gezinnen, in mensen zelf. Om daarin te zoeken naar wat wel kan. Ik werk trouwens vanuit de Gestalttherapie. Wat dat is? Kom dan een keer koffie doen. Merk je het zo.